De gemeente Amsterdam gaat reclame in de openbare ruimte beperken. Een verbod op steigerdoekreclames is een van de maatregelen. Hoewel zo’n reclame de gemeente flink wat geld oplevert, namelijk 1.500 euro, past het niet bij de uitstraling van de stad. Het doek dat enkele maanden geleden wekenlang op een hoek van de Chruchillaan is de directe aanleiding voor het besluit. Het doek riep veel weerstand op.
Door maatregelen vanwege het corona-virus kunnen aangekondigde activiteiten op genoemde data afgelast, uitgesteld of aangepast worden. Check vooraf altijd de actuele informatie. InZuid adviseert verder terughoudendheid in het bezoeken van activiteiten.
*
De redactie van InZuid is niet aansprakelijk voor de inhoud van alle direct gelinkte berichtgeving, inclusief de op deze site geplaatste 1 op 1 persberichten.

Hierboven vind je de link naar het hele artikel bij de bron.
Hieronder al een weergave van een deel van het artikel.
Bron: NRC Handelsblad – Foto: hoek Churchillaan/Maasstraat
De gemeente Amsterdam verdient nu circa 14 miljoen euro per jaar aan buitenreclame. Dat gaat minder worden, maar daar staat tegenover dat per 2020 de reclamebelasting heringevoerd wordt.
Het afscheid van het steigerdoek komt geen dag te vroeg. Icomos, het officiële adviescollege van werelderfgoedorganisatrie Unesco, zal de Amsterdamse binnenstad opnemen op een lijst van bedreigd erfgoed die in maart verschijnt – vanwege de steigerdoeken. Dit staat in een e-mail van Icomos die NRC heeft ingezien. Negen jaar geleden werd de stad ook al op de vingers getikt door Unesco vanwege de steigerdoeken in de binnenstad, die in 2010 tot werelderfgoed verklaard werd.