Dat de aanvankelijke Zuidasplannen veel ambitieuzer waren dan hoe ze er nu uitzien is duidelijk. Minister van Staat Sybilla Dekker is in opdracht van haar partijgenoot Cora van Nieuwenhuizen (VVD, minister van Infrastructuur en Waterstaat) bezig met gesprekken met alle betrokkenen. Haar bevindingen volgen direct na het eerste kwartaal van 2020.
https://bewonersplatformzuidas.nl/de-toekomst-van-het-zuidasdok-wijkkrant-art/
Door maatregelen vanwege het corona-virus kunnen aangekondigde activiteiten op genoemde data afgelast, uitgesteld of aangepast worden. Check vooraf altijd de actuele informatie. InZuid adviseert verder terughoudendheid in het bezoeken van activiteiten.
*
De redactie van InZuid is niet aansprakelijk voor de inhoud van alle direct gelinkte berichtgeving, inclusief de op deze site geplaatste 1 op 1 persberichten.

Hierboven vind je de link naar het hele artikel bij de bron.
Hieronder al een weergave van een deel van het artikel.
Bron: Bewonersplatform Zuidas – Foto Christine Westerveld
Meer dan 20 jaar geelden werd er een masterplan gemaakt voor Zuidas waarin alle infrastructuur, dus zowel de autoweg als de trein en de metro, onder de grond zouden verdwijnen. Er zou boven de grond dan meer ruimte zijn voor nieuwbouw en de barrière die de dijk vormt tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Buitenveldert zou geslecht worden. De mooie titel daarvan was: helen van het stedelijk weefsel. Dit plan heeft een flink aantal jaren standgehouden tot duidelijk werd dat het technisch heel moeilijk zou zijn, onder andere in verband met de grondwaterstand, maar vooral ook veel te kostbaar zou worden. Dus kwam er een regeringscommissaris die met alle partijen een nieuw plan ging maken, dat haalbaar en betaalbaar zou zijn.